zaterdag 23 oktober 2010

Drukke week

Kom je terug van vakantie, krijg je op de hondenschool te horen dat je zo examen hebt. En aangezien ik nogal makkelijk afgeleid ben en graag met iedereen wil spelen, gaf baasje aan dat we flink gingen oefenen. Dus op allerlei plaatsen (tijdens wandelen, tijdens bezoek bij opa en oma, op de hondenspeelplaats, in de tuin, maar ook gewoon thuis) kreeg ik opdrachten als "zit", "af", "plat", "wacht", "loop" , "sta", "nee" en "vooruit" te horen. We zouden zeker examen moeten afleggen, maar baasje was niet erg hoopvol gestemd, maar we zouden wel zien waar het schip stranden, als ik mijn best deed zou ik in ieder geval een snoepje/kipkluifje krijgen...

En dan tijdens deze drukke week, moest ik ook nog op de foto gezet worden... maar ja ik ben dan ook een echt "fotomodel" , dus kun je dat mijn baasje niet kwalijk nemen. Ik bedoel zeg nou zelf, sta hier toch weer allercharmants op de foto, toch ?


En vandaag was het dan examen. Nog voor vertrek naar de hondenschool moest ik nog even laten zien dat ik de opdrachten echt wel ken.... Maar ja dat was wel binnen, het examen was buiten en het gras was nat, dus liggen en plat vond ik niet zo'n geweldig idee... baasje moet maar een matje meenemen in het vervolg, krijg ik in ieder geval niet zo'n natte buik.... Maar dan toch heb ik (of de hondenschool (?)) mijn baasje weten te verbazen. Ik deed goed mijn best en dus kreeg ik weer een diploma....


Volgende week gaan we weer verder met de cursus, want baasje zegt dat ik en zij nog veel te leren hebben. Volgens mij wil ze daarmee zeggen dat het oefenen nog niet is afgelopen....
Maar nu lekker kluiven op mijn kippepootje en spelen.... YES !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten